Máme tu už júl a vonku zúri leto. Predpovede počasia sa pomerne daria, no pozrime sa, ako sa trafili predpovede o webovom dizajne a internetovom marketingu pre tento rok. " /> Cuba blog - Webdesign a online marketing

Trendy pre rok 2015, 1 diel

Webdesign a online marketing

Máme tu už júl a vonku zúri leto. Predpovede počasia sa pomerne daria, no pozrime sa, ako sa trafili predpovede o webovom dizajne a internetovom marketingu pre tento rok.

Responsive web design

Už je to pár rokov, čo tu máme responzibilný dizajn. Pozrime sa ale, ako sa mu darí tento rok. Predpoveď bola jasná, buď sa prispôsobíte alebo to môžete rovno zabaliť. Keď sledujeme merače návštevnosti, na stránkach našich klientov, všímame si, že vývoj je v prospech prístupu z mobilných zariadení, u niektorých viac, u niektorých menej. Napríklad pre technológie, stavebníctvo a právne služby tu je pomer nižší a pohybuje sa okolo 70% v prospech počítačov a notebookov, no reštaurácie a autodoprava tu má nadpolovičnú návštevnosť z mobilných zariadení. Takže z toho vyplýva, že v prípadoch, keď človek robí vážne životné rozhodnutia, stavbu, právne zastúpenie alebo nákup drahej techniky, tak sadne za počítač, no keď si chce objednať pizzu alebo prezuť pneumatiky, urobí to rovno z miesta, kde sa nachádza, aj keby to bolo v kresle pri televízii alebo vonku na parkovisku. Áno, použije mobilný telefón alebo lepšie vybavený tablet. Lenže ktorých životných okamihov je viac? Fakt je taký, že základné informácie, rýchlu pomoc a lacnejšie služby bez váhania vyhľadávame mobilne. Takže pokiaľ Vaša stránka na týchto obrazovkách nevyzerá dobre a čo je hlavné, nefunguje dobre aj z marketingového hľadiska, je rýchlo dotykom prsta zatvorená a ihneď sa otvorí tá od konkurencie (niekedy stačí aj to, že sa stránka ihneď nenačíta).

Priesvitné a veľké tlačidlá

Veľké tlačidlá, výrazné výzvy k akcii. Trochu aj súvisia s predchádzajúcou témou. Dizajn, ktorý dobre funguje na tabletoch a mobiloch sa prenáša aj do PC, často je ten sami, len inak zobrazený pre veľké obrazovky. To prinieslo tento nenápadný trend. Krásne sú aj v kombinácii s peknými fotografiami na pozadí a s jemnou animáciou, akoby lákajú na stlačenie. Je dôležité lákať užívateľov k akcii a tú, ktorá nám má priniesť aj vytúžené výsledky, treba dobre zdôrazniť. Je už dávno minulosťou robiť veci také akurát pod kurzor myši, boli časy, keď tlačidlo bez odlesku, tieňu, animácie, ikonky a s vlastným fontom nebolo in, ale to je minulosťou, dnes stačí len obrys tlačidla a hlavne nech je veľké.

Doraz na typografiu

Toto je zaujímavá vec, s rozšírením fontov na internete a naozaj pekného vyhladeného písma, sa často v grafike už texty neobjavujú, ale sú priamo napísané nad obrázkom, veľkým a pekným písmom. Je to akoby návrat k novinám, kde typografia, teda rozloženie a formát textov bolo kľúčové. Kedysi bol ale veľký problém mať vlastné písmo na stránkach, hlavne finančne a o výkone alebo dostupnosti pre naše časové pásmo a diakritiku takmer nemožné. Dnes sú tu bezplatné google fonts, ktoré všetko majú a takto už použitie kvalitnej typografie nie je luxusom, ale takmer povinnosťou. Hlavne, keď máte pekné písmo a obsah, nie je treba veľa pre krásne stránky, ktoré sa navyše dobre čítajú, veď hlavne textový obsah je to, čo nám predáva a vďaka čomu sa zobrazujú stránky vo vyhľadávačoch. Čo kedysi bol samí obrázok, dnes zvládne pekne naformátovaný odstavec.

Veľké a krásne obrázky a videá na pozadí

Za toto som rád, dnes už nie je problém mať pekné obrázky na stránkach, často bývajú aj cez celú obrazovku s pár reklamnými riadkami a tlačidlom pre akciu, je to ako banner, ale na Vašej stránke ho môžete mať cez celú obrazovku, tak prečo nevyužiť emóciu, ktorú môžete sprostredkovať a so správne vybranou akciou sprostredkuje aj zisk.

Skrolovanie a ešte raz skrolovanie je lepšie ako klikanie

Snáď najkontroverznejším trendom je jednostránková, skrolovacia webová stránka. Názory sa líšia, ale argumenty pre jednostránkový web sú naozaj silné. Takáto stránka je už po jednom kliknutí celá pripravená a všetky informácie sú po ruke, stačí len posunúť stránku nahor a miesto hľadania menu len prezerať prezentáciu. Na takýchto stránkach sa návštevník nestratí. Často ani nevynechá dôležité informácie, ktoré by ho presvedčili k nákupu alebo prihláseniu sa k službe. Môže mať aj navigáciu v rámci prezentácie, ale je dobré stránkou skočiť na požadovanú informáciu spomalene a získať tak krátku príležitosť zobraziť aj obsah, ktorý by užívateľ prehliadol. Takéto stránky môžu mať oveľa prepracovanejšiu grafiku, nakoľko nemusí byť kompatibilná s pod-stránkami, môže byť ušitá priamo na mieru obsahu, ktorý je dôležitý. Často sa pohyb takejto stránky po displeji ešte animuje a aj jednotlivé prvky na nej. Môže sa prehrávať video alebo postupne rozprávať príbeh. Nevýhodou je však veľký objem dát načítaných naraz, no aj to sa dá technicky vyriešiť. Ďalšou nevýhodou môže byť trošku zložitejšia administrácia takéhoto obsahu. Ale väčšina takýchto stránok slúži ako microsites alebo stránky na podporu reklamnej kampani, teda jedno posolstvo, jeden príbeh a jeden produkt. Teda jasná konverzia a predaj v prípade, že je všetko vypracované do detailov. Takéto stránky bývajú častejšie zdieľané a to jednoducho pre to, že sú zábavnejšie.

V budúcom diely sa pozrieme na tieto trendy:

Interaktívne rozprávanie príbehu

Zahráme si karty

Sploštíme sa na FLAT

Čo sú to microinterakcie

Ponúknutie upraveného obsahu

Niekoľko najlepších príkladov

Nové články na email.


Chcete odoberať novinky na Váš email ?

Prihlásťe sa k ich odberu , stačí keď nám zanecháte email a Vašě meno. Novinky zasielam najviac 2x mesačne.

zadajte Vaše meno
zadajte Váš email

Ďalšie J&P Technology stránky a projekty

Copyright and J&P-MEDIA J&P Technology s.r.o.
Made with in Bratislava Slovakia 2015.